Дотаток 6

Ігрові форми роботи
на уроках образотворчого мистецтва [1; 4]

«Добре та погано»
Вправа сприяє розвиткові вміння бачити в одному й тому ж предметі протилежні властивості, знаходити протиріччя, оцінювати одні й ті ж явища із протилежних точок зору.
При ознайомленні з графікою як видом образотворчого мистецтва та графічними матеріалами пропоную учням розглянути наочність, виконану різними графічними матеріалами та ці матеріали і визначити, що добре,  і які недоліки при роботі олівцем, тушшю, вуглинкою і т.д. в порівнянні з іншими матеріалами.
«Долоньки»
Гра дозволяє вчителю визначити ступінь засвоєння учнями навчального матеріалу.
Учням пропоную картки з кольорами та їх відтінками. Їм потрібно плеснути один раз в долоньки, коли побачать картку з теплим кольором чи його відтінком, і не плескати – якщо колір холодний.
«Запитайлик»
Вправа розвиває дослідницьку активність, вміння ставити різноманітні запитання, спрямовані на вивчення певного об’єкта.
Використовую при розгляді репродукцій картин відомих художників. Учням пропонується роздивитися твір і запитувати у вчителя про все, що їм незрозуміло. Залежно від обставин можна висувати різні умови. Наприклад, переможцем буде той, хто поставить більше запитань до змісту репродукції.
«Знайди пару»
Завдання на спостережливість, аналіз, синтез. На дошці кріпляться вирізані з паперу зображення чашок і блюдець по вивченим видам орнаментів та видам розпису. Учням пропоную об’єднати пари посуду залежно від рівня спостережливості (по кольору, орнаменту, розміру, формі).

«Кольорові слова»
Вправа на розвиток асоціативно-образного мислення. Клас поділяється на дві команди (холодних та теплих кольорів).  Командам потрібно почергово називати слова теплих чи холодних кольорів. Наприклад, лимон (жовтий колір - теплий), волошка (синій колір - холодний). Перемагає команда, яка останньою назвала слово.
«Малюнки по колу»
Гра проводиться в групах. Називаю тему творчої роботи для кожної групи. Всі учні починають малювати на задану тему та через 2-3 хв. За сигналом передають свій малюнок сусіду, що сидить праворуч, той продовжує малювати і знову за сигналом передає далі. Робота вважається завершеною, коли малюнок домалює той, хто його починав.
«Почуття і кольори»
Вправа на розвиток асоціативно-образного мислення. На набірному полотні виставляю картки із записами слів на позначення почуттів людини (радість, сум, ніжність), зображенням кольорів та їх відтінків. Учням пропоную розмістити картки  з кольорами навпроти відповідного почуття.
Інший варіант гри. Учням пропоную шаблони різноманітних об’єктів (літак, будинок, квітка, вітрильник). Діти обводять один і той самий шаблон на двох аркушах. Один малюнок вони розфарбовують веселими кольорами, інший – сумними.
«Продовж  ряд»
Вправа дозволяє за короткий проміжок часу пригадати, повторити необхідний матеріал для подальшої роботи. Наприклад, учням пропонується пригадати, яким буває пейзаж і продовжити ряд.
Пейзаж – гірський, морський, настроєвий… або колір – ніжний, яскравий, тьмяний,  теплий…
«Четвертий зайвий»
Гра дозволяє виділити головні ознаки серед другорядних, тренує спостережливість.
Учням пропоную серед чотирьох репродукцій (інших робіт) знайти зайву та пояснити свій вибір.
«Чорна скринька»
Вправа на тренування навичок ставити запитання з метою дослідження незнайомої ситуації.
У скриньку ховаю предмет, повязаний з темою уроку, наприклад, графічний портрет. Учні повинні відгадати, що у скриньці, ставлячи найрізноманітніші запитання. А запитання – це, ніби, ключі від дверей, за якими сховано щось невідоме. Кожен ключ відчиняє певний замок. Ключів є багато: розмір предмета, його форма, з чого він зроблений, для чого призначений, які засоби виразності використано, що зображено, до якого виду предметів він належить, як його можна змінити, на що впливає і т.д. Таким чином, ставлячи певні питання, учні приходять до висновку, що у скриньці лежить графічний поколінний портрет молодого чоловіка, що стоїть, у комзолі 19-20ст. і виконаний цей портрет за допомогою штрихів та ліній, а матеріал – простий олівець.
«Чий предмет?»
Завдання на спостережливість, вміння порівнювати.
У музеї казкових речей на скляних поличках стоять  чашки з казки “Маша і три ведмеді”. На самій верхній – Михайла Потапича, на середній – Настасі Петрівни і на нижній – Мішуткина. Учням пропоную розглянути малюнки, визначити де чия чашка та довести свою думку.


Немає коментарів:

Дописати коментар